06 noiembrie 2017

"Pantofiorii Roz" pentru ca fac ce imi place



Sunt Zoe. Fetita cu Pantofiorii Roz.
Nu stiu daca ati auzit despre mine, dar daca veti auzi vreo data de Zoe, balerina renumita, sa stiti ca in prezent eu ma consider o fetita obisnuita. O fetita care traieste si bucurii si tristeti, si reusite si esecuri. Uneori am energie multa, alteori as vrea doar sa lenevesc. Uneori am curaj, alteori mor de frica. Pe parcursul anilor de studiu la scoala de dans trec prin multe aventuri, unele mai placute, altele mai putin placute, unele cu emotii pozitive, altele cu emotii negative. Dar vreau sa cred ca nu incetez sa fiu Eu, orice s-ar intampla. Si incerc sa invat din orice experienta aparuta.
De exemplu, imi e frica de Dna Olenska si nu vreau sa o dau in bara cu ea. Insa, chiar si asa, nu  vreau sa copiez pe nimeni, nici  macar pe Laila, considerata perfectiunea in scoala(  Eu ii spun " papusa cu cheita").
Desi, nu greseste niciodata la balet si pare sa aiba toate gesturile calculate, mi se pare ca uneori, nu danseaza din placere ci pentru ca trebuie sa fie perfecta.
Eu nu vreau sa fiu perfecta ca persoana. Dar vreau sa dansez perfect. Si stiu ca pot face asta, pentru ca eu dansez din placere. Am inteles de ceva timp ca succesul consta in a trai cu pasiune ceea ce ne place. Chiar daca uneori e greu. Foarte greu.  Baletul nu este atat de usor precum pare. Chiar daca balerinele par sa zboare in mod firesc pe scena, muncesc mult de tot inainte de asta. Uneori, din greu si chiar si cu lacrimi. Dar, daca iti place ceea ce faci, uneori ajungi sa strangi din dinti si mergi mai departe.
Dupa cum vedeti, sunt si o fetita care analizeaza si gandeste mult. Uneori prea mult si ma incurc in ganduri. Dar, oamenii din jurul meu, cei carora le fac loc in viata mea, vor intotdeauna sa ma ajute sa gasesc iesirea potrivita din acest labirint al gandurilor. Si din situatii neplacute. 

Desi “Pantofiorii roz” este o serie de 13 carti pentru fetite( editura RAO zice ca e pentru 6-9 ani, eu as incadra-o la 10-14, dar si pentru mame), eu am citit-o cot la cot cu Amelia. Am retrait clipe din scoala, trairi, frici si impliniri.  Cred ca in Zoe exista cate un pic orice fetita.
Daca as intalni-o i-as propune sa plece in calatorie in lumea Micului Print. Sunt sigura ca s-ar regasi acolo, dar ar si invata multe aspect noi.  Pentru ca, la fel ca si Zoe, Micul Print depune pasiune in ceea ce face ( cate griji isi facea pentru floarea pe care a lasat-o singura pe planeta lui!) . Gandeste si analizeaza profund la fel ca Zoe. Iar pe ea ar ajuta-o sa descopere diversele trasaturi ale omului prin Micul Print.Ar putea intelege mai bine oamenii din jur. 

Dar si Micului Print i-as propune sa citeasca Pantofiorii Roz. Pentru a invata cum e sa ai prieteni, cum e sa vezi partea buna din oameni si din ce ti se intampla. Pentru a invata sa traiasca mai optimist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu