10 octombrie 2017

Playlistul vietii si sunetul sufletului

"Muzica nu minte.Dacă poate fi schimbat ceva in lume, acest lucru se poate întâmpla numai prin muzică." Jimi Hendrix 




V-aţi gândit vreodată să va faceţi playlistul vieţii voastre? Să notaţi într-o listă piesele şi momentul acela când piesa a intrat în suflet şi a devenit un tot întreg, o amintire. Ştiţi că mie îmi plac listele, iar lista cu piesele vieţii este pe « lista mea de liste de făcut ».  
Eu am remarcat că ţin minte perfect anumite momente din viaţă dacă sunt legate de muzică şi de cântec. Nu am o memorie atât de bună încât să ţin minte versurile atâtor piese sau detaliile tuturor momentelor din viaţă. Totuşi, dacă în acea zi, am trăit momentul în timp ce ascultam o piesă, cuvintele şi muzica îmi intră în suflet iar momentul rămâne în amintire cu tot cu emoţia şi trăirile din acea zi. Uneori chiar şi cu parfumul.. 

Încep să notez, îmi pun piesele pe listă şi ascult una, două, trei, patru…hai ca fac şi lista aceasta.

“ Oo, aceasta e piesa din ziua nunţii noastre!” strig… şi mă văd din nou cu ochii minţii, o mireasă plină de eleganţă, de parcă notele muzicale ale piesei, m-au îmbrăţişat şi mi-au dat aripi să pot zbura înapoi până în ziua nunţii. 
 Iar aceasta e una dintre piesele din discoteca la care mergeam cândva!! “ ( Club, acum îi zice club, atunci era discoteca de la “clubul din sat” ). Şi fredonez cuvintele de parcă nu au trecut 20 ani de când am cântat prima dată piesa.
“ Şi cântecul acesta? Îl ţii minte? Ni-l cânta mama când eram copii” . Şi simt aroma casei,  aud pasiunea din cantecul mamei…
Aaa, pe ăsta îl fredonam pe holurile căminului, iar pe piesa aceasta am dansat pe plajă, la asta am plâns cândva de dor şi dragoste, iar la cealaltă am ras cândva de bucurie…
 
Doamne, cred că nu voi reuşi să termin lista aceasta în viaţă asta ! 
Poate să aleg doar anumite piese? Cele care au avut impactul cel mai mare? Dar cum? E ca şi cum aş sorta emoţiile din viaţă, catalogându-le pe unele ca fiind mai importante, iar altele mai puţin importante. Însă emoţiile sunt toate parte din viaţă şi au avut fiecare importanţa sa la vremea ei..  E ca şi cum aş întreba : « care a fost momentul în care aerul respirat a fost mai bun şi a schimbat ceva în viaţă? » 
La fel ca şi aerul, muzica este în orice, este oriunde, oricând în viaţa noastră.
Muzica din viaţa noastră este un playlist infinit. 
Chiar şi atunci când pe fundal nu se aude o piesă cu nume, versuri şi note compuse pe hârtie, există muzică. Muzică inedită: în sunetul ploii, în foşnetul frunzelor, în valul mării, în ciripitul păsărilor sau chiar în sunetul tastelor pe care apăs acum ( mai repede când ştiu ce urmează să spun, sau mai lent când îmi aleg cuvintele, când şterg/scriu, scriu/şterg).
Muzica este sunetul vieţii. Muzica este viaţă. Viaţa este experienţă după experienţă trăită pe note muzicale. Notele sufletului. Muzica pentru mine este viaţa cântată în versuri, versuri cu rimă trăită şi simţită.  Versurile diferite dau semnificaţie diferită aceluiaşi sunet. E ca şi cum ar îmbrăca un design diferit în funcţie de versurile şi notele dictate de suflet şi de cum de citim sunetele din jurul nostru. 
Muzică mă poate ridica până la cer, dar mă şi poate arunca în cele mai întunecate locuri ale sufletului.
Muzică mă poate face să plâng de bucurie sau să râd pentru că e dureros de ciudat şi inexplicabil.
Muzică mă poate calma dar mă şi poate enerva uneori.   

Îmi poate da energie sau mă poate adoarmi.
Nu ştiu dacă muzica are puterea de a schimba viaţa, sau doar starea de spirit. Dar ştiu că o stare potrivită de spirit, ne poate impulsiona să ne schimbăm viaţa şi să ne oferim o viaţă de calitate superioară, plină de eleganţă, o viaţă în care totul se face cu pasiune şi dăruire! O viaţă cântată la volum maxim!

Edifier face toate astea nu doar pentru a-şi schimba
propria viaţă  ci şi pentru a schimba vieţile altora. Prin pasiunea lor pentru sunet de calitate, Edifier nu doar că furnizează sisteme audio de cea mai înaltă calitate ( produse de la A la Z chiar de ei), dar îşi doreşte să schimbe şi vieţile celor care nu pot astăzi să audă sunetul (prin donaţiile facutre către Angel Sound Foundation, mai multe persoane cu deficienţe de auz, au primit implanturi cohleare). 
Acest articol a fost scris pentru Superblog2017

Un comentariu: